איך לתכנן אתר אינטרנט?

איך לתכנן אתר אינטרנט?

 

ישנם מספר שלבים בתכנון אתר אינטרנט יעיל. תשובות מפורטות על השאלות המופיעות כאן יסייעו למקימי האתר להשיג את היעדים שלכם.

הכלל הראשון לעיצוב הוא היכולת להסביר בפחות מחמש שניות מה שאנחנו עושים.

הכלל השני הוא היכולת להעביר מסר רגשי. אנו יוצאים מנקודת מבט שבני אדם, הם יצורים נשלטים על ידי רגשות. רגשות אלו מסייעים להחליט בסופו של יום האם נבצע המרה (השגת מטרת האתר) או לא.

במחקר שנעשה על ידי האגודה למחקר לצרכני (ACR) נמצא כי החלטות קנייה שלנו אינם מבוססים אך ורק על נקודות רציונליות כגון מחיר, מאפייני המוצר אלא גם רגשות של קנאה, גאווה, חמדנות, פחד, שמחה, אהבה, הנאה, וכו'. 

כדי לשלב את 2 הכללים אנו צריכים לאסוף מידע לפני שאנו ניגשים ללוח התכנון:

מידע פונקציונאלי 

1. עריכת רשימה של השירותים/התחומים אותם תרצה לכלול באתר. תחומים אלו יהפכו לאזורים ראשיים שיבוא לידי ביטוי גם בתפריט הראשי וגם ב"בוקסות" תיבות ניווט גדולות בעמוד הראשי.

2. תיעדוף הרשימה לפי מידת החשיבות.

3. יצירת רשימת תחומי משנה (תפריטי משנה) לכל אזור.

 

 

קונספט עיצובי 

1. צבעים. אם יש לכם לוגו, מומלץ להיצמד לצבעים של הלוגו. יש לדון בשאלה האם צבעי הלוגו משדרים את האווירה הרצויה? האם הם "חגיגיים" או "צועקים" מידי ויש למתן אותם על ידי הוספת אלמנטים סולידיים? האם הם שמרנים מידי? 

2. הכוח של התמונות – תמונה אחת שווה אלף מילים. מציאת תמונה עם מסר מסויים יכולים לרחת הרבה זמן, אבל ברגע שמצאת אותה היא תחולל את הרגשות הרצויים שיסייע להמרה. יש לרשום 1-2 מסרים אותם נרצה להעביר.

3. אנימציה – האם לכלול אלמנטים הכוללים אנימציה? מצד אחד ישנו אפקט "וואו" אך לעיתים זה לא מתאים לכולם.

4. גודל הפונט – מהו קהל היעד? האם להשתמש בפונטים גדולים וברורים או יותר עדינים ומעוצבים?

5. סוג הפונט – האם להשתמש בפונטים סטנדרטים או מעוצבים?

 

אתרי תמונות לשימוש חופשי
איך לכתוב בלוג?