4 נתונים עליהם יש לעקוב לאחר פרסום האתר שלך

4 נתונים עליהם יש לעקוב לאחר פרסום האתר שלך

עבדת קשה וכתבת תוכן עבור לאינטרנט שלך. האם זה מספיק? 

לא תמיד – לעיתים צריך יותר מאשר להתרכז בכתיבת פוסטים מצוינים כדי לשפר את ההצלחה של האתר שלך. מדידת הביצועים הסטטיסטים של האתר יכולה לעזור לך לבחון האם התוכן שכתבת באמת מחולל תנועה באתר. להלן ארבעה נתונים סטטיסטיים עליהם יש לעקוב.

PAGEVIEWS
בדיקת הצפייה בעמודים הכרחית כדי לקבל משוב על איכות העמודים והאם הם באמת מושכים תנועה. כולנו רוצים להגדיל את תנועת המבקרים באתר, ולבדוק אילו דפים מקבלים את רוב תשומת הלב, או איך המבקר באתר שלך מוצאים את האתר שלך דהיינו באילו מונחי חיפוש הוא משתמש? אלו אתרים מפנים לאתר? מהם עמודי הכניסה מהם נכנסים המבקרים לתוך אתר? מהם עמודי היציאה מהם המבקרים עוזבים? כמה זמן המבקרים נשארים באתר? מאילו מדינות מגיעים המבקרים? ובמהלך איזה יום ואיזו שעה?

ניתן לקבל מידע זה מ- Google Analytics וגם מתכנת הסטטיסטיקה Awstats המותקנת בשרת.

ישנם מספר הבדלים בין שתי התוכנות:

רכיב Google Analytics משתמש בקוד JavaScript בכל אחד מדפי האינטרנט שלך. Google Analytics אוסף מידע על המבקר באמצעות שילוב של Cookies ו- JavaScript כדי ליידע את Google בכל פעם שאחד מדפי האינטרנט שלך הוא נצפה. אם המבקר אינו משתמש ב- Cookies או שהוא הפסיק את פעולת JavaScript בדפדפן האינטרנט שלו, הביקורים שלו לא יספרו.

Awstats, מצד שני, היא תוכנה המותקנת בשרת שלכם - היא אינה משתפת מידע עם Google. שרת האינטרנט יוצר ומאחסן יומן עבור כל ביקור לאתר שלך. תכנת Awstats מנתחת את קבצי יומן ויוצרת דוחות וגרפים משלה. ניתן לגשת לתוכנית Awstats מלוח הבקרה של שרת האינטרנט שלך.

מה ההבדל בין התוכנות? בשל השיטות השונות של מעקב תנועה, Awstats יכולה לזהות בוטים - מנועי חיפוש הסורקים את האתר שלך כדי ללמוד יותר על תוכן האתר שלך, מבנה קישורים וכו ', ואילו Analytics Google אינו רושם סוג זה של תנועה מכיוון שרוב הסורקים ועכבישים אינם מפעילים קוד JavaScript.

תכנית Awstats מבחינה בין הביקורים אנושיים לאלו שאינם אנושיים ומבחינה בסוגי הבוטים השונים. כמו כן, Awstats סופרת מבקרים שניגשו לקבצי תמונה או קבצי מסמכים בשרת שלך ישירות, כי לא היה את קוד Google Analytics טעון, ולכן לא ייספרו על ידי Google Analytics.

לדוגמה אם השרת שלך משתמש בהרבה רוחב פס אך לא מראה על מבקרים רבים, ניתוח נתוני Awstats יכול להראות על שימוש ב- 'קישור חם' של תמונות או קבצי מסמך אחרים, לפיו אתרים אחרים מקשרים ישירות לקבצי אתר התמונות / המסמך.

איזה רכיב יותר מדוייק?
Awstats סופרת מבקרים על סמך כתובת ה- IP שלהם. משמע, גולש שמבקר ממיקומים מרובים, נספר כמספר גולשים. Google Analytics משתמש ב- Cookies ספציפים לדפדפן כדי לעקוב אחר מבקר ללא קשר לכתובות ה- IP בהן הוא משתמש. עם זאת במידה והגולש משתמש במספר הדפדפנים, או שהגולש ינקה את ה- Cookies, הביקור יספר כמבקר חדש.

לקריאה נוספת על ההבדלים

BOUNCE RATE
ב- Google Analytics, יש ערך שנקרא Bounce Rate שהוא מדד הבודק האם מבקר הגיע לאתר ומיד עזב אותו מבלי להמשיך לעמודים אחרים.שיעור נטישה גבוה של למעלה מ -80 אחוזים עשוי להוכיח כי התוכן שלך אינו רלוונטי או אינו תופס את תשומת הלב או מעורר השראה אצל המבקר ומעודד אותו להמשיך ולגלוש באתר. אם זהו המצב, ייתכן שיהיה עליך לבצע התאמות לתוכן או שינוי בפריסת התכנים שלך.

יחס של טקסט לעומת קוד
חלק ממנועי החיפוש יענישו אתר אם היחס בין טקסט וקוד HTML הוא נמוך מדי. אלה נראים לעתים קרובות כאתרי בסיכון גבוה כי זה קל להכיל תוכנות זדוניות בתוך דפים. מצב זה יכול להימנע על ידי הקטנת הקידוד באתר שלך או הגדלת כמות הטקסט - כגון כתיבת יותר תוכן .

ניתן לבדוק יחס זה במגוון רחב של כלים  

זמני טעינה
בכל פעם שישנה בקשה לטעינת עמוד, היא נשלחת לשרת של חברת האחסון שלך. ישנם הרבה גורמים המשפיעים על זמן טעינה העמוד החל בקידוד האתר, שימוש בתמונות גדולות, טעינת רכיבים חיצוניים כגון פייסבוק, מפות גוגל ועד לגורמים הקשורים במבנה השרת, נפח הזיכרון, חוזק המעבד והקישוריות של חברת האיחסון לקווי תקשורת. בדיקת זמני הטעינה יכולה להתבצע על ידי כלי הפיתוח בדפדפן, או על ידי אתרים כמו https://tools.pingdom.com/


תוכן ויראלי
איך יוצרים לוגו?